6 Kasım 2017 Pazartesi

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI ETKİNLİĞİ & KIZIMIN KABANI

Herkese merhabalar, bu sene  Cumhuriyetimizin 94. yılını kutladık 🙏 Yine hersene olduğu gibi güzel ve anlamlı gün için bizleri bir etkinlikle bir araya getiren sevgili İrem Sunar hanıma (Kendindik Bloğu sahibesi) çokk teşekkürlerimi sunuyorum 😚


Aslında bu etkinlik için kendime çokkk güzel bordo-kırmızı arası bir kadife kumaş almıştım. Ama sonra Niloşum anne beyaz dik diyince dayamadım ve bu kabam modelinden montu diktim. Mont dediğime bakmayın, astarlı penye bir hırka aslına 😄


Kumaşım pamuklu penye, üzerinde minik minik kabartma kalpleri var. Kumaşımı instagramdan @oblemkumas tan almıştım. İçinede yine beyaz,kalın jarse kumaştan astar diktim. 


Modelimiz Burda dergisi Ekim 2017 sayısından. Ama ben birebir modeli uygulamadım tabi. Zaten ilk kaban denemem olduğu için epeyy zor diktim diyebilirim. Mesela arka pens yerinde, açıklamada diyordu ki, pensleri birleştirip teğel alın. Dikin demiyordu, sonra yaka,astar falan derken kaldımı böyle açık açık 🙈


Önde cep kapakları vardı süs amaçlı ama ben daha spor görünsün diye dikmedim. Zaten yakada kırmızı çiçeğimiz ve kırmızı büyük düğmelerimiz yeterince göz alıcı oldu 😍


Ayıcığımızlada pozumuzu veririz biz 😀. Bu etkinlikte okadar güzel işler çıktı ki ortaya, hepsini İrem hanımın bloğundan okuyabilirsiniz. Herbiri emek verilmiş, özene bözene hazırlanmış bir sürü parça, mutlaka ziyaret edin derim ❤


Bizim pozlarımız şimdilik bukadar. Sıcağı sıcağına bir kaban daha diksem süper olurdu ama bu ara yalan oldu,malum güzellerime doğum günü hazırlıkları içersine girmiş bulunmaktayım 🍀

29 Ekim Cumhuriyey bayramı şerefine böyle bir etkinlikte olduğum için çok mutlu ve gururluyum 😍 Allah Mustafa Kemal ATATÜRK'e ve tüm silah arkadaşlarına, bu vatan için canını vermiş tim mehmetçiklerimize gani gani Rahmet eylesin 🙏🙏🙏 Bizlerde en güzel şekilde emanetlerini koruyalım, sahip çıkalım 🙏 Evlatlarımızada iyiyi kötüyü, güzeli çirkini, doğruyu yanlışı öğretirken bugünlere nasıl geldiğimizide anlatalım.

Kendinize çok çokk iyi bakın, sevgiyle saygıyla mutlulukla ve sevdiklerinizle kalın 
Irmak ❤😚🍀





27 Ekim 2017 Cuma

ÖNDEN YIRTMAÇLI ETEĞİM

Herkese merhabalar, önden yırtmaçlı eteğim ile karşınızdayım 😍


Burda dergisi pratik dikiş sayısından olan bu modeli ilk gördüğümde çok beğendim. Aslında modelde biraz daha dar kesimli duruyor ama ben kendi ölçüme göre dikmeme rağman biraz bol oldu. 


Modelin duruşu böyle aslında. Annem giydi anneme tam oldu, dedim dur boyunu kısaltim senin olsun, yok sen daralt giy istemem dedi. Önden yırtmaçlı giymezmiş o 🤔


Kumaşımı instagramdan #1parcakumas dan almıştım. İnce tiril tiril bir viskon ❤


Viskon kumaşın dikimi zor gibidir biraz, bence asıl çizip kesmesi daha zor, fışır fışırr kayıp duruyor elimin altından 😀


Sonuç bence çokk güzel oldu,ben çok severek giydim 😍


Buda Melisanın üzerindeki duruşu, bence bana daha çok yakıştı 😂 Bu arada acaba kışlık tok bi kumaştan daha dar kesimlisini diksem, sizce nasıl olur? En kötü beğenmezsem yırtmaçlarını kapatarak kullanabilirim diye düşünüyorum 🤔 ben biraz daha düşünim 😄


Neyse ben şimdi bi kahveyi hak ettiğimi düşünüyorum şıkıdım eteğimle 😍 Kendinize çokk çok iyi bakın, sevgiyle ve sevdiklerinizle kalın.
Irmak 😙❤🍀










30 Eylül 2017 Cumartesi

PENYE ETEK &KİMONO TAKIM KIZIMA

Herkese merhabalar, dün gece kaşınıp kaşınıp kabarmamdan sebeb çalışamadım, bende evde kaşınmaya devam ettim tabi 🤤 Bir sinel ısırığı nelere yol açıyor alerjisi falan. Neyse bende boş durmadım tabii, kızıma hemen bir etek ve kimono yelek diktim. 


Kumaşımı uzun zaman önce almıştım, öylecenee duruyordu kenarda kızlara bişey olabilmek için.


Kalıp olarak nehirin giydiği siyah dar eteğini ve bir tişörtünü kullandım. Tişörtün boyunu yelek oldupu için biraz uzun tuttum tabii 😂😂 çok değil canım, 3-5 sene daha giyer nehirim 😍😂


Ve işte dersten çıkan ve kostümünü beğenen prensesim 💖


Arkadaşımız maya ile 😍


Daha fazla foto koymak isterdim ama maleser kompleksli mankenim bu kadarına izin veriyor 😚  bunada şükür.

Bugün Muharrem ayının 10. Günü, aşuremide kaynattım, süslemesi kaldı bi tek.  Ben şimdi kaselerin başına geçim, hepinize hayırlı bolluklu bereketli günler geceler dilerim 😚😚😚🍀🐞

Irmak







22 Eylül 2017 Cuma

VIETNAM DA YEREL MODA

Herkese merhabalar, bu aralar dikiş dikemiyorum, yada çokk hızlı bir iki saatte dikilebilecek şeyler dikebiliyorum. Malum yaz dönemi henüz bitmediğinden iş yoğun. Evde de herzamanki güzell kızlarım 😍Onlar uyanıkken dikiş dikmiyorum, kızlarımın vaktinden çalmak istemiyorum, anca onlar uyuyacaktaa ben odama geçebilecem 😄


Neyse çokk kısa bir post olucak bu. Şuanda Vietnemdayım. Çok kalmıcaz sadece 24 saat, böyle yazınca çok uzun yeterli bi zaman gibi gözüksede bizim için değil. Çünkü tüm gece uyumadan geliyorsunuz, geldiğinizde uyumanız gerekiyor haliyle. 8 saat uyusak geriye kalıyor 16 saat, ee bu 16 saatinde en az bi 8 saatini uyuyarak geçirmeniz gerekiyor çünkü 16 saat sonra tam üniformalı dönüş için hazır olmalısınız. Geriye kaldı 8 saat, artık yemek mi yeris, hava mı alırız bu kalan saatte Allah biliyor (2saatte iş öncesi hazırlığı çıkarsak tabi bize kalan 6 saat) 😄


Evet, bende geldim ve hiç uyumadan arkadaşlarımla gece pazarına gittim. Niloşumun bademciklerin gereğinden fazla büyük, doktorlar ameliyat diyor ama benim kızım henüz sadece 2 yaşında. Kafam dağılır diye takıldım ekibin peşine. Bakın kalem kutularına 😄❤


Hasır çantalar burda da var, hemde pelikanlı falan. Moda her yerde moda. Arkakarında duran kot çantalarda çok hoştu 😍 El yapımı


Çantacılara toplu bakış. Fiyatları çok yüksek söylüyorlar, ama aşırı derecede pazarlık payı var. 😘


Kirazlı hasır çantayı gözden kaçırmadığınıza eminim. Hasır çantası olanlar bence yaz için böylr tak çıkar bir aplike hazırlayıp kullanabilirler. Benim mi, benim hiç hasır çantam yok 😂 Nedense hiç alma ihtiyacı hissetmedim 😉


Bunlarsa tahtadan yapılma çanak tabaklar. Renkleri ve modelleri muhteşem 😍 Hatta vazolarıda var ama çantamda yer olmadığı için alamadım malesef. Bi dahakine kesin alıcam ama 👍


Akşam yemeği zamanı geldii tabi.


Midyeler, karidesler, salyangozlar hepsi canlı canlı. Siz seçiyorsunuz onlar alıp hemen arkada duran mutfakta pişiriyorlar.


Istakoz mu 🤤


Nasıl kıyılır bu güzelliğe yaa, hadi karides falan tamam da kaplumbağa ne yani 


 Ayy biz insanlar ne fenayız, kalbi atan her şeyi yemeğe meraklıyız sanırsam. Ama ben yemedim gerçekten 🙈




Neyse yemek faslını geçim. Bunlar diğer süs eşyaları. Bu arada bangkokda bu heykellerini süs eşyası olarak kullanılmasına kızıyorlar. Burda bişey demediker ama süs eşyası olarak çok şirin duruyor bu tontik adamlar 😗


Bu kitap ayraçlarını aldım küçük bir kızdan. Yerel vietnamlı kızlar


Buda Minik Roa, çok tatlı baksanıza 😍 Normalde kucağıma almam ben ama bu tatlış kız resmen kucağıma atladı benim ❤🍀😍

Bende sevdim tabii fırsattan istifade 🤗  ben şimdi dönüş yoluna çıktım bile. 

Neyse, az çok vietnam pazarınıda gezmiş olduk. Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle kalın 😘😘😘 


Irmak ❤❤❤






19 Eylül 2017 Salı

FISTIK YEŞİLİ BLUZUM &BURDA PRATİK DİKİŞ

Herkese merhabalar, nasılsınız hanımlar? Pazardan almış olduğum fıstık yeşili kumaşımı sonunda dikebildim. Aslında kızlara mı diksem diye düşünmüştüm ama üzerlerine tutunca sanki soğuk gibi geldi renk, belki biraz aplikeyke falan olabilirdi ama vazgeçtim ve yine 🙈 kendime diktim.


Kumaşım çok yoktu, aslında yuvarlak yaka önü kısa arkası uzun bi bluz yapıcaktım ama yetmedi. Bende güncel moda olsun bari diyerek bu kalıbı kestim 😍


Yakasındaki aynı renkli danteli fark ettiniz mi 😄😍


Geçenlerde kayınvalideme gittiğimde elime tutuşturuverdi bu danteli. Yıllar yıllar önce kendisi örmüş bu oyayı, namaz başörtüsüne dikmiş ve ananeye (annesine) vermiş. Zamanla başörtüsi eskimiş, ananede danteli güzelce söküp yıllardır oyayı bi çekmece rafında saklamış. Ve yıllar sonra kayınvalidem oyayı görünce almış, demiş ırmak bulur buna bişeyler yapar diye 😄😄😄


Kayınvalidem gelinini tanımış, iyide etmiş. Tamda bu kumaşı bir bluz olarak kesme projelerinde çalışırkene bu kadar denk gelmesi çok süper oldu 😍 Bu arada küpelerimi instagramda @eltys den almıştım. Bluzumlada çokk uyumlu oldular 🙏😚


Koca yaz geçti, be bu yakalara cesaret edipte hiç kesip biçmedim. Malum çocuklu olunca yakaların fora olması kaçınılmaz oluyor, bende cesaret edememiştim. Ama bu sefer kumaş yetişmeyince biraz mecburi birazda içimde kalmış olarakdan kestim diktim. Valla iyikide dikmişim,yakamız hiç aşağı kaymadı, azbişey yukarı çıktı ama oda niloşumun kucağa gelmesinden sebeb. Okadar da olsun zaten 😄❤


Nehirim aşağı kalırmı, oda aynısından istiyormuş. Ama giymiyorsun diktiklerimi diyorum, "bu sefer kesin giycem anne" diye beni kandırıyor🤣


Modelimiz Burda Pratik Dikiş 2017/01 sayısından,aslında bluz değil bir tulum kalıbı. 


Kalıbın üst beden kısmını kullandım. Beden olarak ben tam kendi bedenimi kestim ama dökümlü bir model olduğu için bi beden küçükte diksem olurmuş. Kol boyunu kısa tuttum çünkü kumaşım yetmedi. Böylede gayet iyi oldu bence zaten 😍


Son olarakda Marilynn olarak benle bitireyim canım cicim yazımı 😄  
Sarısın olsamda fena olmayacakmışım kaf aramızda 🙈😂 Şaka şakaaa.
Umarım sizlerde bluzumu beğenmişsinizdir. Kendinize çok çokk iyi bakın, sevgiyle, saygıyla ve sevdiklerinizle kalın. İyi geceler 😚😚😚
Irmak ❤

Bluz: Ben diktim 😍
Küpelerim: @eltys   

❤❤❤








4 Eylül 2017 Pazartesi

LACİVERT PRATİK KESİM ELBİSEM & SEYCHELLES

Şimdi, siz bu satırları okurken ben çoktan kızlarıma kavuşmak üzere yola çıkmış olacağım.🙏 Yaşanan özlemlerdenmidir bilmem burnumda tütüyorlar devamlı ve onlarlayken dahada kaliteli nasıl zaman geçiririm diye düşünüp duruyorum. 😍 


Geçenlerde cumartesi günü kurulan bakırköy pazarına uğramıştım son dakka. İyikİde uğramışım çünkü çok uygun fiyata çok güzel birkaç parça kumaş aldım. Bu lacivertte onlardan birisi sadece. Fiyatını ne siz sorun ne ben söyleyeyim 😄

Kumaş tok likralı bir penye kumaşa benziyor ama aslında tam olarakda penye sayılmaz. Kaliteli ama çok hoşuma gitti cinsi.


Aslında bir ev elbisesi olacaktı kendisi. Hemen evde giydiğim bir elbisemi kalıp olarak kullanarak pratik kesim yaptım. Boyunuda kısa yapıcaktıma ama kumaşı yatırınca uzunda çok şık olacağını düşündüm ve uzun olarak kesiverdim.


Buda elbisenin arkası. Ben çok gırtlağa dayanan giysileri rahat kullanamadığımdan ense ve yaka açıklığını biraz daha geniş oydum. Yaka ve kol evlerini direk olarak içeri kıvırdım, kumaşın esnekliği ve tokluğu sayesinde biye yada pervaza gerek kalmadı.


Baktım çok sade geldi gözüme. Başladım elimde be varsa üzerine koyup denemeye.


Danteller, püsküller...

Şifon volanlar derken, ben püskülde karar kıldım. El dikişiyle hayalet iple üzerine tutturdum. Yaka açıklığına, ön sağ kol altından yırtmaç bitimine ve sadece ön etek ucuna diktim. Bi anda cıvıl cıvıl oldu elbisem 😍


Şimdi sizlere elbisemle birlikte kısa bir Seychelles turu attırayım. Keyifle izleyiniz fotoları lütfen ama gıpta etmeyiniz. Hayat abartıdan ibaret çünkü, yoksa bu manzaraları canım cicim güzel egemde de bulabilirsiniz. ❤



Burası küçük bir ada.  Hint okyanusu ve tropikal ormanlar dışında gezilcek görülcek bişey yok.


Öyle action arayanlara uygun değil. Gece hayatı falan diye bişey yok. Akşam 17:00 den sonra bakkalar bile kapatıyor nerdeyse.


Ada olması sebebiyle herşey iki üç katı fiyatlı sunuyorlar. En basiti hediyelik bir magnet bile  30-35 tl den başlıyor.


Birde hindistan cevizi patlattım soğuk soğuk. 


Tapınak görmüşken içine girmemek olmadı.


Buda Buda ❤😍


Ben hiçbir dini hor görmem, küçümsemem, alay etmem. Sonuçta din Allah ile kuk arasında olan özel bir inançtır. İnsanlar iyi niyetli oldukları sürece hangi dinden ne olduklarıda hiç önemli değildir. 


Bi tane alohaa esintili pareo aldım burda. Bi hatıra da almayayım mı 😍 Renkler cıvıl cıvıl insanın içi gönlü açılıyor 🐳


Hasır çanta modası dünyanın heryerinde aynı 😄



Şu dantel şapka biraz değişik



Birazda sokaklardan görüntüler size...




Victoria



❤❤❤





Seyshellerden şimdilik bu kadar. 
Sevgiyle kalın